fredag, juni 09, 2006

Agilitytrening 8. juni

Jeg tok med meg bikkjene på agilitytrening i dag. Var veldig spent, for Tintin har vært litt tullete på lydighetstrening i det siste. Agility var tydligvis noen helt annet.

Vi satt opp en liten bane med 10 hopphinder, møne, tunnel og jul. Den var ganske gre, men med noen små utfordringer for oss førere. Med trening fikk jeg den til med både Herman og Tintin.

Det var litt lettere med Herman. Han har jo trent lenger og har litt mer fremdrift enn Tintin. Tintin holder seg mye ved mine bein, mens Herman løper litt mer selvstendig, men det kommer med trening.

Vi satt opp en fremadsending med tre hopphinder og tunnel. Dette gikk strålende og Tintin var helt vill. Han skjønte poenget med en gang da instruktøren ropte og viste matskåla i andre enden.

Agility er moro, men jeg sliter fortsatt med handlingen da. Det er så mye å tenke på... men det er gøy når det fungerer

Caroline

Ingen kommentarer: