søndag, april 01, 2007

Kald sprut virker ikke mot Rådyr...

I dag skulle vi teste ut det halsbåndet med kuldespray. Vi gikk tur i Vestskogen og der er det mye rådyr. Bikkjene fant spor. Jeg tenkte at her har vi sjansen til å kurere Tintin. Jeg gikk tilbake med Tintin løs og hadde fjernkontrollen klar. Her kunne jeg virkelig ha tatt han på fersken, for han løp og han hørte ikke på meg. Problemet var at han brydde seg IKKE om halsbåndet med kuldespray. Han løp og ble borte. Det var ikke i mine tanker at han ikke ville skvette i det minste.

Enden på visa ble at vi mistet et halsbånd til over 2000 kr og nesten en hund. Vi fant han etter en stund og da ble han nesten drept av en rasende Eirik ;-)

Så dette var helt misslykket, så nå må han vel bare gå i bånd der det er råyr, fillern også....
Ja ja, nå er det jo båndtvang noen måneder også da. 1. april til 20. august er det ikke det tro.

Om ikke det skulle være nok, så fant jeg en SKAUMANN i håret da vi kom inn :-(
Caroline

Ingen kommentarer: