mandag, april 18, 2005

Kurs med Niina Svartberg!

Vi har hatt kurs med Niina Svartberg i helgen. Fredag og lørdag kun teori om konkureansepsykologi, det å forberede seg og få ut det beste av hunden på stevner. Søndag trente vi hund. Herman og jeg må lære å holde kontakten. Til det må begge klare å holde konentrasjonen gjennom hele stevnet. Fra forberedele og inngang til ringen, til siste slutt. Det er nemlig ikke bare Herman som detter ut...

På lørdag var jeg virkelig inspirert og gledet meg til trening søndag. Jeg kom hjem full av iver og tenkte trene litt, skulle bare lufte hundene litt først. Luftingen endte med at Herman ble borte og som jeg fant i naboens kumøkk 15 min senere. Det ble ikke noe trening på oss den kvelden...

Vi jobber nå med motivasjon. Trening skal bli topp og jeg skal gi sjeldnere godbit, men da desto mer når den kommer. I tillegg så er det blitt strenge regler her i huset "ingen gratis mat". Herman må nå jobbe for maten. Ikke bare godbitene, men også tørrforet.

I dag mandag har Tintin vært med Eirik på jobb igjen. De kjørte helt til Haugesund og Tintin fikk mye skryt av de gamle damene som satt på.

På ettermiddagen var hundene og jeg hos Lillian for litt sosialtrening. Vi prøvde å lære Herman spor og Tintin fikk herje med Troll og Varg, to elghundvalper. Tintin er beintøff han er ikke redd for noe. Vi må nok være forsiktig med hvem han får leke med i framtiden. Han tror at alle er snille :-)

Ellers så gikk Tintin til døra nå nettopp, så dotreningen ser ut til å gi resultater :-))

Caroline

Ingen kommentarer: